poniedziałek, 15 czerwca 2020

Paulina Świst "Przekręt"



Gdzie jest granica chciwości? Nie ma jej? A może po prostu jej nie widać, kiedy oczy przesłania mgła pożądania? Kilka osób będzie musiało poważnie się nad tym zastanowić... „Orzeł“ zostaje zatrzymany. Olka wraca za nim do Polski i prosi o pomoc prokuratora Łukasza Zimnickiego. Ten zgadza się, ale pod jednym warunkiem: Orłowski musi zostać „koroną“, czyli świadkiem koronnym. Problem w tym, że „Orzeł“ nie bardzo ma na o ochotę. Równocześnie we Wrocławiu Lilka i Michał rozpracowują sektę, której głównym zadaniem jest pranie pieniędzy na rzecz Sitwy. A to zaledwie wierzchołek góry lodowej…

TYTUŁ: Przekręt
AUTOR: Paulina Świst
CYKL: Karuzela tom 3
ILOŚĆ STRON: 320
WYDAWNICTWO Akurat

Po przeczytaniu pierwszej części serii karuzela bardzo polubiłam głównych bohaterów. Pamiętam te emocje, gdy z niecierpliwością wyczekiwałam premiery drugiej i trzeciej części. Zakończenie poprzedniej części zostawiło mnie w takim osłupieniu, że bardzo byłam zła (a przyznam szczerze, że sama nie wiem, na kogo) iż autorka zostawiła mnie w takim stanie emocjonalnym. Kiedy dostałam w swoje ręce „Przekręt” nie wahałam się i od razu zasiadłam w swój ulubiony fotel i zaczytywałam się w kolejne przygody Oli i Orła a także kilku innych osób.

Głowni bohaterowie nie zmieniają swoich charakterów, lecz cały czas mamy zadziornych i zmagających się z odpowiedzialnością za swoje czyny. Sprawa Sitwy nie zostaje jeszcze rozwiązana i tutaj wkracza prokurator Zimnicki wraz z Bartkiem Torbickim, którzy chcą rozwiązać tą sprawę jak najszybciej. Postanawiają zmusić do zeznań Orła a pomagać w rozwiązaniu sprawy będzie Pola i Michał. Jak się późnej okazuje Pola i Bartek znają się bardzo dobrze z czasów studenckich gdzie spotykali się. Ich drogi rozchodzą się, lecz po dziesięciu latach przyszło im teraz wspólnie pracować. Nie jest im łatwo, wspomnienia odżywają, lecz niedopowiedzenia i zranione serce powoduje nie jedna kłótnię. Nie zabraknie także nie zawodnej Lilki i Michała, Olki i Piotra a także Łukasza i Kingę.

Autorka kolejny raz udowadnia nam, że nie zwalnia tempa prowadzi nas w całkiem niebezpieczne rejony. To, co pani Paulina nam przedstawia w swojej powieści jest momentami tak przerażające, iż chwilami zastanawiałam się czy to może nie być prawda. Zakończenie powieści jest zaskakujące i daje nam do myślenia, iż możemy spodziewać się niebawem kolejnej książki. Autorka książki w bardzo doby sposób opisywała sytuacje zdarzeń a język i styl, z jakim się czyta jest zrozumiały dla czytelnika. Jeśli szukasz książki, dzięki której będziesz mogła zapomnieć o tym, co dzieje się wokół ciebie to ta książka taka właśnie jest.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Akurat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)