niedziela, 1 maja 2022

Agnieszka Lingas-Łoniewska, Anna Szafrańska , Linda Szańska "Siła miłości"


Grzegorz zwany Glistą, ma jeden cel: chronić swoich najbliższych. Gdy na szali staje los jego siostry, musi podjąć najtrudniejszą decyzję w życiu. Zdrada syndykatu zwykle kończy się śmiercią, jednak nowa góra, Gabriel Kreis, wie, ile znaczy rodzina. Glista otrzymuje przebaczenie i wraz z Aniołem i Diabłem staje na czele poznańskiej mafii. Od tej pory zaryzykuje życie, aby chronić braci i ich kobiety. Zwłaszcza że czasy są trudne – na terenie Anioła ktoś zabija szefa ukraińskiej mafii, Wołkowa. A to może oznaczać tylko jedno. Wojnę…

Lena jest młodą Ukrainką, okrutnie skrzywdzoną przez los i ludzi. Jako nastolatka trafiła do domu publicznego. Odkąd żołnierze Anioła uwolnili ją i inne dziewczyny, ufa tylko Grześkowi, który wyniósł ją z piekła na własnych rękach. Czuje się bezpieczna jedynie przy nim, co jego – zamkniętego w sobie samotnika – mocno wkurza.

Jak ja bardzo tęskniłam za chłopakami z syndykatu. W poprzednich częściach mieliśmy okazję poznać bliższe losy Anioła i Kaliny oraz Diabła i Ewki. Teraz czas przyszedł na naszego Glistę a czemu? Przekonajcie się sami.

W poprzedniej części dowiedzieliśmy się, że siostra Glisty została porwana i przetrzymywana w burdelu. Mężczyzna robił wszystko, aby uwolnić siostrę, lecz cały czas było za mało. Musiał podjąć decyzję zdradzić przyjaciela i wybrać siostrę czy odwrotnie? Przy okazji udaje się uwolnić Lenę dziewczynę, która tak naprawdę uratowała życie Agnieszce w piekle, w którym razem były. Młoda Ukrainka jest bardzo wdzięczna Grzegorzowi za uratowanie jej życia i nie odstępuje go na krok. Tym bardziej, że nie ma zaufania do mężczyzn a wręcz boi się ich na nich spojrzeć.

Glista ma dług do spłacenia u Anioła i stara się wykonywać swoje obowiązki jak najlepiej. Kiedy zamieszkuje u niego Lena z Agnieszką ma nadzieję, że dziewczyna szybko dojdzie do siebie i wyprowadzi się, lecz nic takiego się nie dzieje. Kobieta sprząta, szykuje posiłki tylko, aby właściciel domu dostrzegł ją. Wszystko się zmieni jednego dnia, kiedy syndykat dowiaduje się, dla kogo była przeznaczona na sprzedaż Lena.

Kto jest odpowiedzialny za śmierć Wołkowa?

Czy w syndykacie są zdrajcy?

Czemu Ilia rości sobie prawa do Leny?

Jak zakończy się historia Grzegorza i Leny?

Tym razem autorki przeszły same siebie w tworzeniu tak realistycznej powieści. Losy Glisty i Leny są tak niesamowicie opowiedziane a historia wciąga nas od samego początku znajdujące się w niej zawirowania emocjonalne nie pozwalają nam się nudzić. Niektóre sceny bardzo mi się spodobały gdyż czytałam je z wypiekami na twarzy a niektóre czytałam z zapartym tchem, bo chciałam jak najszybciej przeczytać, aby wiedzieć, co się wydarzy później. Pani Agnieszka i pani Ania tą książką zafundowały mi jazdę bez trzymanki trzymając mnie w ciągłej niepewności do samego początku aż po ostatnią stronę.

Kolejny raz w swojej powieści panie powielają trudne tematy, o których ciężko często nam się mówi. Nie spodziewałam się, że autorki napiszą coś takiego, ale cieszę się gdyż takie tematy nie powinny być zamiecione pod dywan lub lekceważone, ale otwarcie o tym mówione. Autorkom udało się to napisać tak, że momentami wzruszyłam się.

Fabuła książki od samego początku wciągnęła mnie i żal było mi rozstać się z głównymi bohaterami, kiedy skończyłam czytać. Styl jest lekki i przyjemny a książkę czyta się szybko. Ten duet przekazuje nam, że miłość i przyjaźń można znaleźć wszędzie a do szczęścia nie potrzeba nam aż tak wiele. Zapewniam was, że nie będziecie się nudzić przy tej książce a znajdziecie za to niezapomniane chwile. Serdecznie zapraszam

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Słowne. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)