wtorek, 31 maja 2022

Beata Majewska "Jego głosem"


JEGO WYSOKOŚĆ MA GŁOS

o co poprosi Izę, swoją największą miłość?

Izabella przestała się bać, odetchnęła. Miała żyć długo i szczęśliwie: ona, Dawid, ich dzieci. Jednak los ma wobec niej inne plany. Przeszłość nie daje o sobie zapomnieć, teraźniejszość staje się bolesna i smutna, a przyszłość niknie w mgle. W życie Izy ponownie wkroczy książę Omar al-Saud. Czego od niej oczekuje? Czy coś może go usprawiedliwić? Jakie były motywy jego działań?

Między złem a dobrem, między rozumem a sercem, gniewem i wybaczeniem... Czwarty, ostatni tom bestsellerowej sagi arabskiej udowadnia, że nie wszystko jest takie, jak może się wydawać. Historia opowiedziana tylko z jednej strony często prowokuje niesprawiedliwy osąd. Ostatni raz daj się porwać w świat Izabelli i księcia Omara i zobacz, jak potoczą się ich dalsze losy. Tym razem opowiedziane również jego głosem…

Czy oczekiwałam tej części powieści? Jak najbardziej bardzo mnie ucieszyła informacja od autorki, że będę mogła przeczytać część, w której poznam myśli i odczucia Omara. Bardzo się bałam gdyż po trzeciej części, czyli „Jego wróg” książę bardzo stracił w moich oczach szacunek i uznanie, które go obdarzyłam. Zapewne wiele z was osób, które czytał wiedzą, co tak naprawdę wydarzyło się w życiu Izy i jak wiele musiała przejść, aby stanąć w miejscu, w którym obecnie się znajduje. Nie chcę za wiele wam zdradzać z tej części gdyż wiele bym musiała spolerować, ale w życiu kobiety po latach znów pojawia się jej mąż. Chce jej wybaczenia, aby zaznać spokoju dla jego duszy. Lecz czy Iza będzie mogła wybaczyć człowiekowi, który chciał odebrać jej życie? Czym kierował się Omar chcąc ukamienować swoją żonę? Jak zakończy się historia Izabelli i Omara?

Kiedy dostałam paczkę z wydawnictwa od razu zabrałam się za czytanie. Nawet nie wyobrażacie, jakie było moje zaskoczenie, kiedy zaczęłam czytać. Nie spodziewałam się takiej dawki emocji, humoru i namiętności wraz z pożądaniem. Nawet nie zauważyłam, kiedy przeczytałam ponad czterysta stron, bo tak wciągnęła historia głównych bohaterów. Autorka porusza temat także samo oceny głównej bohaterki. W życiu tak bywa, że tracimy tych najbliższych a także możemy zyskać coś, co jest cenniejsze niż wszystkie pieniądze świata. Jest to piękna historia i taka prawdziwa.

Powieść ta porusza bardzo ważne tematy, które możemy zauważyć w życiu codziennym. Jest to skomplikowana historia pełna tajemnic, uczuć i emocji. Przyznam szczerze, że pani Beata kolejny raz zaskoczyła mnie prostą historią miłosną, na którą miałam wielką ochotę. Nie było tu coś zmyślnego tylko prostota, na którą mogłam sobie pozwolić i chwilę relaksu. Język i styl autorki jest przyjemny w odbiorze a postacie są ciekawie wykreowane, że nie sposób odłożyć książki na bok dopóki nie skończy się czytać. A teraz z niecierpliwością czekam na następną powieść autorki gdyż sama zaznaczyła, że to nie koniec serii arabskiej, lecz teraz o postaciach drugoplanowych. Serdecznie polecam! 

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję Wydawnictwu Miraż.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)