piątek, 1 lutego 2019

Tillie Cole "Odkupienie"

 Kain był uczony od najmłodszych lat, że w pewnym jego czasie ma stać się prorokiem i przewodzić swojemu ludowi. Dlatego miał przeniknąć do Katów Hadesa i zdobyć ich zaufanie a także dowiedzieć się bardzo cennych informacji. Żył z nimi, służył im swą wiedzą i stał się zaufanym towarzyszem broni. A gdy przyszedł czas, zdradził gang, gdyż jego lud musiał odzyskać trzy Przeklęte — dzięki poświęceniu jednej z nich w okrutnym rytuale lud boży miał zostać wniebowzięty i ocaleć przed Armagedonem.


Wkrótce Kain sam został zdradzony przez tego, który miał wiernie trwać u jego boku. Przez tego, w którego żyłach płynęła ta sama krew. Judasz był ukochanym bratem bliźniakiem proroka, ale trawiony zazdrością o Kaina wtrącił go do celi i poddał okrutnym torturom. Bity z morderczą precyzją, poniewierany i poraniony Kain pojął, że stracił wszystko, co było dla niego ważne, co kochał i czemu poświęcił życie.

Po jakimś czasie do celi obok trafiła tajemnicza kobieta. Ciemnooka Harmony uznana za kolejną Przeklętą. Choć jej przyszłość malowała się w najczarniejszych barwach, starała się walczyć z własnymi lękami i bronić swoją godność. Wkrótce między Kainem i Harmony nawiązała się przedziwna więź. Oboje potrzebowali siebie nawzajem. Stali się sobie bliscy. Wówczas Kain podjął zobowiązanie: odkupi swoje winy i ocali tych, których kocha. Dołoży starań, aby potworne krzywdy zadane w jego imieniu i za jego przyzwoleniem zostały wynagrodzone i wybaczone. Będzie walczył. Zrobi wszystko. Dosłownie.
Odkupienie. Musisz poświęcić się w całości...

Tillie Cole jest autorką bestsellerów wyróżnianych przez Amazon i USA Today. Wychowała się w małym miasteczku na rodzinnej farmie w północno-wschodniej Anglii. Po ukończeniu studiów na Uniwersytecie Newcastle przez dziesięć lat podróżowała po świecie wraz ze swoim mężem - zawodowym graczem w rugby. Obecnie mieszka w Austin w Teksasie i oddaje się temu, co lubi najbardziej: pisaniu świetnych powieści. W wolnych chwilach wyleguje się na kanapie, ogląda filmy, pije stanowczo zbyt dużo kawy i zastanawia się nad sięgnięciem po kolejną kostkę czekolady…

Mając możliwość przeczytania trzech pierwszych części o Katach Hadesa nie spodziewałam się, że ich świat stanie się także i moim światem. Każda ich historia bardzo mnie fascynowała i zarazem przerażała. To jak autorka na samym początku zaznacza, że kiedyś coś takiego wydarzyło się naprawdę ogarnia mnie lęk, przerażenie i gniew. Nikt z nas Nie chciał by znaleźć się w tej sekcie a już na pewno małe ośmioletnie dziewczynki.

W poprzednich częściach mieliśmy okazję poznać Kaina, jako Ridera, który do tej pory był jednym z katów. Jako dziecko nie miał nikogo oprócz swojego brata bliźniaka. Uczeni w wierze wiedzieli, że to właśnie Kain pewnego dnia ma zostać prorokiem i poprowadzić swój lud i właśnie ten dzień nadchodzi. Kiedy prorok uzmysławia sobie, o czym mówiła mu Mae i jej duchowe siostry przestaje w to wszystko wierzyć. Postanawia zmienić proroctwo wuja.  Kolejne wydarzenia, które pojawiają się nie wróżą nic dobrego. Kain zostaje ubezwłasnowolniony a jego brat Judasz podaje się, jako prorok Kain. Uwięziony, bity ma odpokutować swoje postępowanie i bluźnierstwa. Judasz postanawia zjednoczyć wszystkich wiernych w Nowym Syjonie i tak pojawia się Harmony. Uznana za przeklętą zostaje uwięziona w celi, aby przeczekać do swojego ślubu z prorokiem. Niewinne rozmowy doprowadzają do tego, że tych dwoje zakochuje się w sobie, choć tak naprawdę nic o sobie nie wiedzą. Nowy prorok staje się szaleńcem, który szuka zemsty na diabłach nie spodziewa się tylko, co może przynieść mu ten postępek.

Autorka kolejny raz porusza w swojej powieści tematy bardzo trudne do omówienia. Tak samo jak w poprzednich częściach mówimy tu o gwałtach, pedofilii, sekcie i tak samo jak przedtem wszystko, co tam się wydarzyło przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Czytałam wiele książek o sektach i to, co tam jest robione, lecz tu autorka mnie zaskoczyła a zwłaszcza świadomość, że częściowo jest to prawdą. Nie spodziewałam się, że autorka napisze coś takiego, ale cieszę się gdyż takie tematy nie powinny być zamiecione pod dywan lub lekceważone, ale otwarcie o tym mówione. Autorce udało się to napisać tak, że momentami wzruszyłam się i cierpiałam wraz z bohaterami. 

Każdy szczegół zawarty w powieści a nawet z przeszłości ma swoje jakieś miejsce. Nie spodziewała się aż takiej historii, która w pewnym momencie czułam, iż nie mogłam się podnieść. Każda tajemnica po pewnym momencie miała swoje zakończenie a przeszłość i duchy z przeszłości wracają w najmniej spodziewanym momencie.

Jeśli szukasz książki, dzięki której będziesz mogła zapomnieć o tym, co dzieje się wokół ciebie to ta książka jest właśnie dla ciebie. Jest tak dobrze napisana, iż przeczytałam ją w jeden wieczór a po wszystkim ciągle rozmyślałam o historii Ridera i Belli, która trafiła prosto do mojego serca.

Autorka książki bardzo dokładnie opisuje trudne życie głównych bohaterów. Niektóre sceny bardzo mi się spodobały gdyż czytałam je z wypiekami na twarzy a niektóre czytałam z zapartym tchem, bo chciałam jak najszybciej przeczytać, aby wiedzieć, co się wydarzy później. Tillie Cole tą książką zafundowała nam jazdę bez trzymanki trzymając nas w ciągłej niepewności do samego początku aż po ostatnią stronę.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu EditioRed. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)