poniedziałek, 4 listopada 2019

Eva García Sáenz de Urturi "Rytuały wody"


Kontynuacja thrillera kryminalnego roku 2019 – "Cisza białego miasta"
Trylogia białego miasta sprzedała się w ponad milionowym nakładzie i stała się światowym fenomenem. "Rytuały wody" to opowieść jeszcze mocniejsza i mroczniejsza niż "Cisza białego miasta". Nie brakuje w niej też oryginalnej domieszki baskijskiego klimatu.
W górach zostaje znalezione ciało zamordowanej kobiety w ciąży. Została utopiona w zabytkowym celtyckim kotle z wodą i powieszona za nogi na drzewie. Sprawca ewidentnie inspirował się pochodzącym sprzed wieków rytuałem potrójnej śmierci. Okazuje się, że śledczy Kraken znał ofiarę — to jego pierwsza dziewczyna.
Już pierwsze zabójstwo nasuwa przypuszczania, że mogą nastąpić kolejne. Wszystko wskazuje też na to, że na celowniku mordercy znajdują się przyszli rodzice, a jego ofiarą może stać się także sam Kraken. Śledztwo zostaje utajnione, policjanci boją się zbiorowej paniki, która ogarnęła Vitorię zaledwie kilka miesięcy wcześniej...
Po przeczytaniu pierwszego tomu Trylogii Białego Miasta tak mnie zafascynowała, przeraziła, że bałam się, co tym razem autorka postanowi nam przedstawić. Szczerze nie wiem, czemu tak naprawdę oczekiwałam, ale nie wiedziałam, że ta powieść przewyższy moje oczekiwania.

EVA GARCÍA SÁENZ DE URTURI Hiszpańska pisarka, wykładowca i dziennikarka radiowa. Absolwentka optometrii, po studiach pracowała w branży optycznej, następnie zaczęła wykładać na Uniwersytecie w Alicante. Jest członkiem jury w konkursach literackich, współpracuje z rozgłośnią radiową Cadena Ser, prowadzi kurs internetowy Marketing dla Pisarzy, szkolenia z kreatywnego pisania oraz zajęcia z literatury i mediów społecznościowych. „Cisza Białego Miasta” (w Polsce 2019) okazała się fenomenem czytelniczym, zostały także sprzedane do niej prawa filmowe.

Co to była za książka!!! Dawno nie miałam tak, że powieść wciąga mnie a zarazem boję się przewrócić kolejna kartkę gdyż bałam się.  Autorka cały czas prowadziła mnie jak najdalej, lecz kiedy byłam pewna, że już coś zaczyna nabierać dla mnie sensu okazuje się, że to nie prawda i wszystko musiałam od początku wszystko analizować. Niewiadomo, komu główny bohater mógł wierzyć a kto okazuje się być tym złym lub dobrym. Zakończenie książki jest tak zaskakujące, że aż nieprawdopodobne. Mroczny klimat, zagadkowe zabójstwa i akcja powieści to tylko początkowy zarys tego, czego możemy się spodziewać.

Jeśli jeszcze się zastanawiacie czy sięgnąć po ta pozycję to długo nie czekajcie. Czemu? Jest wiele powodów i tematów, które autorka porusza, lecz nie chce o nich mówić, aby nie zdradzać za dużo fabuły. Powieść jest tak dynamiczna i bardzo szybko się rozwija, że nawet nie zauważycie, kiedy będziecie czytać ostatnią stronę. „Rytuały wody” jest to jedna z lepszych powieści, jakie miałam okazje przeczytać w tym roku. Serdecznie polecam.

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Muza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)