poniedziałek, 30 września 2024

Milena Kwiatkowska "Przetłumacz mnie"

 

Niektórych uczuć nie da się rozszyfrować

Lena Lasota to tłumaczka oraz koordynatorka projektów w jednym z najbardziej prestiżowych wydawnictw w kraju. Jej życie osobiste jest poukładane i wydaje się, że nic nie może zaburzyć panującej w nim równowagi. Przynajmniej do czasu... Kiedy w zastępstwie za kolegę Lena zgadza się napisać tekst o popularnym wokaliście, Natanie Zawadzkim, nie spodziewa się, że to zlecenie wywróci jej świat do góry nogami.

Zapatrzony w siebie muzyk szybko zachodzi Lenie za skórę, a ona nie waha się opisać swoich wrażeń w ostrym artykule. Przypadkowa znajomość nieoczekiwanie przeradza się w prawdziwy rollercoaster emocji. Jakby tego było mało, do wydawnictwa Leny dołączają nowi pracownicy. A jeden z nich zdaje się celowo przysparzać jej zmartwień… oraz rumieńców.

Paparazzi, natrętny wokalista i gorące, sprzeczne uczucia stają się nieodłączną częścią życia Lasoty. Już niebawem Lena przekona się, że nienawiść oraz miłość dzieli bardzo cienka granica. Pytanie tylko, czy warto ją przekraczać.

Już jakiś czas temu miałam okazję przeczytać książkę przed jej wydaniem. Bardzo spodobała mi się ta powieść do tego stopnia, iż nie mogłam przestać czytać. Po skończeniu lektury byłam tak oszołomiona twórczością autorki gdyż jest to jej debiut. Dawno nie miałam w ręku tak wspaniałej powieści.

Lena Lasota dostaje w pracy zadanie, któremu jeszcze nigdy nie brała udziału. Za kolegę, który zachorował kobieta ma iść na koncert i napisać o tym artykuł. Na domiar tego wszystkiego Lena wpada na mężczyznę w niekomfortowej sytuacji a na domiar złego wchodzą ze sobą w dyskusję. Kobieta po tym wszystkim postanawia opisać całą prawdę, lecz nie wszystkim spodoba się to, co zostało napisane.

Natan Zawadzki to bardzo znany wokalista, który nie znosi krytyki. Po tym, co zostało o nim napisane postanawia, aby osoba, która to napisała zrobiła sprostowanie. Kilka sytuacji losowych powoduje, że częściej wpadają na siebie.

W międzyczasie dziewczyna dostaje anonimy z pogróżkami. Nie wie, kto jest nadawcą, lecz treść jest jednoznaczna. Nikomu o tym nie mówi, lecz czy ktoś zagraża jej życiu? Kto jest nadawcą?

Autorka udowadnia nam swój kunszt swojej twórczości i bardzo podziwiam jej pomysłowość. Nie spodziewałam się takich obrotów spraw a książkę czytałam z zapartym tchem ciekawa, co może wydarzyć się z każdym kolejnym rozdziałem. Książka od pierwszych stron intryguje i wciąga a każde kolejne strony sprawiają, że nie można się od niej oderwać. Grzechem było by gdybym nie wspomniała słowem o okładce. Przyciąga wzrok i każe stanąć na chwilę gdyż nie możemy przejść obok niej obojętnie. Książka jest napisana w bardzo lekkim stylu, co bardzo przyjemnie i szybko się czyta. Jak dla mnie warto czasami zarwać jedną lub może dwie noce na przeczytanie takiej książki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)