sobota, 4 marca 2023

Książę Harry "Ten drugi"

 

Był to jeden z najbardziej przejmujących obrazów dwudziestego wieku: dwóch młodych chłopców, dwoje książąt idących za trumną matki. Świat patrzył w smutku – i przerażeniu. Kiedy Diana, księżna Walii, została pochowana, miliardy ludzi zastanawiały się, co książęta muszą myśleć i czuć – i jak potoczy się ich życie.

Teraz Harry w końcu opowiada swoją historię.

Ten drugi, książka pełna surowej, niezachwianej szczerości, jest na wielu poziomach przełomowa dzięki przenikliwości, serii olśnień, samoanalizie i ciężko wywalczonej mądrości na temat wiecznej mocy miłości, która triumfuje nad żalem.

Kiedy tylko dostałam propozycję przeczytania powieści „Ten drugi” nie zawahałam się ani minuty. Byłam bardzo ciekawa jak tak naprawdę ma nam do powiedzenia książę Harry. To, co przeważnie wiedzieliśmy o jego przeszłości to w dużej mierze z mediów. Po śmierci jego matki wszystko się zmieniło. Jeśli chcecie się przekonać jak bardzo to zachęcam do przeczytania tej powieści.

Czytając tą książkę miałam mieszane uczucia. Z jednej strony bardzo mu współczułam i utożsamiałam się z jego bólem, lecz z drugiej strony nie spodziewałam się aż tak wylewnej historii, którą mogłam przeczytać. Wszystko, co było zawarte w powieści momentami kazało mi na chwilę przerwać czytanie i zastanowić się nad uczuciami głównego bohatera i tego, co przeżywał. Wszystko zaczęło się od śmierci matki a zakończyło się na rywalizacji i ślubu z ukochaną oraz z walką o przetrwanie. W tej autobiografii ukazuje całą prawdę o sobie, swoich lękach i z ty, co musiał się zmierzyć, czyli z własną rodziną.

Przyznam się szczerze, że nie spodziewałam się aż takiej historii. Od samego początku ta historia wciągnęła mnie tak, że nie mogłam jej odłożyć. Książka od pierwszych stron intryguje i wciąga a każde kolejne strony sprawiają, że nie można się od niej oderwać. Byłam pewna, że ta opowieść potoczy się w innym kierunku a tu takie zaskoczenie. Język i styl jest przyjemny w odbiorze. Bardzo cieszę się, że zdecydowałam się po sięgnięcie po tą lekturę i wiem, że nie był to stracony czas. Polecam przeczytać i poznać historię z punktu widzenia księcia Harrego. Serdecznie polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)