sobota, 3 lutego 2024

Iza Maciejewska "Wada. Kiedy serce przestaje bić"


Dalsze losy bohaterów ekscytującej i porywającej powieści "Wada".

Julia i Marek to wyjątkowa para. Ona ma dwukolorowe oczy, wrażliwą duszę i ogromną potrzebę bycia kochaną. On się nigdy nie uśmiechnie, ponieważ od urodzenia boryka się z paraliżem twarzy. Mimo trudnych doświadczeń, jest im ze sobą dobrze. Doskonale wręcz. Ona jest jego radością i uśmiechem. On to jej głos rozsądku i oparcie.
Pewnego dnia na niebie pojawiają się czarne chmury, których nic i nikt nie jest w stanie przegonić, a do drzwi ich domu puka śmierć. Na razie czai się za progiem, bada teren i czeka na odpowiedni moment, aby złożyć wizytę.
Czy zostanie wpuszczona do środka? Czy kiedy jedno serce przestanie bić, drugie zacznie?

Książka ta, to wstrząsająca opowieść o sile i słabości ludzkiego serca.

Po przeczytani tej powieści musiałam dać sobie chwilę na przemyślenie i przeanalizowanie to, co dostarczyła mi autorka. Pierwsza część zakończyła się i byłam pewna, że to już koniec losów Julii i Marka. Nic mylnego pani Iza postanowiła znów, że będziemy mogli przejść ścieżką tych dwoje, choć los postanowił rzucić im przysłowiowe kłody pod nogi. Od razu powiem, że musicie zabrać ze sobą dużą paczkę chusteczek do czytania tej powieści.

Ta historia rozpoczyna się po siedmiu latach od ich ostatniego spotkania z nami. Mieszkają razem i wychowywóją syna Juliana. Na każdym kroku mogą liczyć na panią Malinowską oraz rodziców Marka. Ich życie toczy się dniem za dniem bez większych komplikacji. Każde z nich rozwija się zawodowo. Wszystko było dobrze do momentu, kiedy Julia dostaje telefon od męża z informacją, że ich syn jest w szpitalu. W tym momencie świat Juli i Marka wali im się na głowę. Nikt nie spodziewał się, że to, co się stało będzie od teraz walką o śmierć i życie. Lecz kto wyjdzie z tego cało?

Co takiego cyganka powiedziała Julii?

Czy ktoś jeszcze się dowie, co wydarzyło się siedem lat temu?

Czy związek Juli i Marka przetrwa nadchodzący sztorm?

Pani Iza jest niesamowitą pisarką. Jej powieść tak bardzo wciągnęła mnie, że nie mogłam odłożyć książki dopóki nie skończyłam czytać. Autorka książki bardzo dokładnie opisuje trudne życie głównych bohaterów. Każda postać w tej powieści odegrała swoją kluczową rolę i wszystko to, co przeczytałam miało swoją drugą głębie. Okładka wraz z opisem przyciąga i zachęca do sięgnięcia po książkę. Zakończenie daje nam wiele do myślenia i pozostawia nas w takim stanie, że po skończeniu płakałam nad losami głównych bohaterów.

 „Wada. Kiedy serce przestaje bić” jest to historia, która bardzo zawróciła mi w głowie. Kiedy byłam pewna, że wszystko już się ułożyło i nic mnie już nie zaskoczy autorka dokłada nam pewien element, który mnie zaskakiwał. Po tym nie wiedziałam jak mam się pozbierać. Jeżeli chcielibyście zacząć czytać tą część bez przeczytania pierwszej to odradzam. Wiele elementów współgra z drugą częścią tomu i bez znajomości można tego tak dobrze nie zrozumieć. Serdecznie polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)