piątek, 20 stycznia 2017

BOOK TOUR Estelle Maskame "Czy wspomniałam, że za tobą tęsknię?"


Eden i Tyler po raz ostatni widzieli się rok temu. W Nowym Jorku wiele się między nimi wydarzyło, a ich płomienny romans zakończył się rodzinną awanturą. I wtedy Tyler zniknął.
Eden sama musiała stawić czoła wściekłej rodzinie, żyć z etykietką niemoralnej pannicy w oczach bliskich i całego Santa Monica, a później z trudem przyjąć do wiadomości, że pomiędzy nią i Tylerem wszystko skończone. Aż w końcu cała miłość, jaką czuła,
wyparowała. Zamiast niej pojawił się gniew.
Gdy Tyler znów pojawia się na horyzoncie, nic nie jest takie jak dawniej. Czy Eden mu wybaczy? Czy dla niej i Tylera jest jeszcze w ogóle jakaś szansa? Czy ich rodzina się ostatecznie nie rozpadnie?



Czy wspomniałam, że za tobą tęsknię? Jest to ostatnia część fenomenalnej serii DIMILLY, do której zgłosiłam się w BOOK TOUR organizowany przez Literacki Świat Cyrysi. Byłam niesamowicie szczęśliwa, kiedy książka do mnie dotarła, ale, za czym zaczęłam czytać trzeci tom musiałam przeczytać dwa pierwsze. Choć przy poprzednich dwóch tomach potrzebowałam bardzo dużej paczki chusteczek i coś słodkiego na poprawę nastroju to miałam małą nadzieje, że przy ostatnim tomie nie zawiodę się i tak się stało. Jednym słowem mogę powiedzieć, że ta seria jest FENOMENALNA.

Akcja książki rozgrywa się wokół Eden, która została skrzywdzona przez swoją miłość jak i przez los. Kiedy feralnego wieczora po powrocie z Nowego Jorku przyznają się rodzicom, jaki skrywają sekret Tyler postanawia po wszystkim wyjechać sam. Mija rok, kiedy odkąd Eden jest sama czuje się skrzywdzona i zawiedziona. W tym momencie nie czuje miłości do ukochanego, lecz nienawiść. Jest święto czwartego lipca Eden spaceruje razem z Rachel na plaży Santa Monica i przypomina sobie jak rok temu i dwa lata wcześniej świętowała tą uroczystość. Choć wspomnienia są tak realne to jeszcze bardziej denerwuje to dziewczynę. Kiedy dwa tygodnie później dziewczyna dowiaduje się, że Tyler wrócił do miasta wścieka się i mówi mu coś, co przychodzi jej w gniewie.
"Miałam wrażenie, że zapomniał o mnie, spakował się i zostawił mnie, żebym posprzątała bałagan, który zrobiliśmy razem. To ja musiałam znosić ukradkowe spojrzenia i rzucane pod nosem niewybredne komentarze za każdym razem, gdy wracałam do Santa Monica. Nie on. To ja musiałam radzić sobie z ojcem i Jamiem. Nie on. To ja zostałam porzucona. Nie on."
"Myślałeś, że wrócisz i wszystko będzie jak daw niej? Że pewnego dnia tak po prostu się pojawisz, a ja wciąż będę w tobie bezgranicznie zakochana, nasi rodzice zaakceptują nasz związek, a wszyscy naokoło będą uważać, że świetna z nas para?"
Niespodziewany wyjazd z Ellą i ojcem oraz przybranym rodzeństwem jeszcze bardziej sprzyja niechęci, jaką żywią do siebie córka, ojciec i pasierb. Z każdą chwilą Eden zmienia zdanie a jej skrzywdzone serduszko otwiera się dla Tylera. Wystarczyła jedna chwila jeden mały impuls, aby wszystko zmienić, ale czy i tym razem wszystko uda się zmienić i odbudować to, co zostało porzucone? Czy Eden w końcu wybaczy ukochanemu? Czy ten związek ma przyszłość? Na te i inne pytania musicie już  sobie sami odpowiedzieć.

Autorka książki w bardzo ciekawy sposób wykreowała każdą z postaci. Każdy ich ruch, posunięcie było bardzo dokładnie napisane i nawet bardzo dokładnie przemyślane. Po rozwodzie Eden mieszka razem z matką, lecz później przeprowadzają się do Santa Monica bliżej miejsca zamieszkania ojca dziewczyny. Choć rodzice nie są w najlepszych stosunkach to mama Eden chce jak najlepiej dla swojej córki. 

Mama Eden jest jedną z postaci, którą bardzo lubię. Nie stara się krytykować postępowanie córki a nawet ją wspiera w jej postanowieniu. Jako jedyna zaakceptowała związek tej dwójki i trzymała za nich kciuki, aby się udało. Choć związek w pierwszym małżeństwie nie był taki udany jak każda z nas by chciała to po przeprowadzce do Santa Monica poznaje Jacka i tworzą wspaniały związek. 

Peter ojciec Tylera w pierwszej części poznajemy losy, jakie toczyły się w dzieciństwie chłopaka z udziałem jego ojca. Mija czas ojciec wychodzi z więzienia a Tyler wyjeżdża. Chłopak postanawia iść do terapeuty, aby sobie poradzić z tym wszystkim i tam okazuje się, że aby wrócić do normalności musi zmierzyć się z przeszłością. Rozmowy pomagają tej dwójce a nawet ojciec postanawia zostać sponsorem klubu dla młodzieży, którą prowadzi Tyler. Minęło tyle lat, ale widać, że wszystko się zmieniło a zwłaszcza jego zachowanie. 

Pisarka w swojej książce poruszyła wiele tematów takich jak smutek i żal, pojednanie, zrozumienie i oczywiście miłość. Kiedy czytałam książkę z początku nie wiedziałam czy mam się złościć płakać czy w końcu cieszyć, ale paczka chusteczek i ulubione czekoladki umiliły mi przeczytanie książki. Książka jest napisana prostym językiem, co za tym idzie bardzo szybko się czytało. Choć często wzruszałam się i płakałam to wiem na pewno, że nie raz jeszcze wrócę do czytania całej tej serii.
Za możliwość przeczytania książki dziękuje organizatorce BOOK TOUR
Regulamin BOOK Tour

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)