poniedziałek, 18 marca 2019

Natasza Socha "(Nie)miłość. Z tobą i bez ciebie"

 

Tajemnica małżeństwa to kumulacja drobiazgów, do których obcy ludzie nie mają dostępu. Cecylia i Wiktor marzą o rozwodzie, choć jeszcze żadne z nich nie powiedziało tego na głos. Ona chce wolności, on spotyka się ze swoją studentką. 

Wszystko zmienia się w dniu, w którym Cecylia ma wypadek samochodowy i na jakiś czas zostaje unieruchomiona. Poruszając się na wózku, chce czy nie, jest skazana na pomoc męża. On również uważa, że jego obowiązkiem jest zaopiekowanie się żoną w tym czasie. Każde z nich chce się pozbyć tego drugiego, ale póki co muszą znowu udawać rodzinę. 

Ta historia pokazuje, jak człowiek bez miłości szybko gaśnie. Jak chowa się w sobie, znika, traci chęć do życia. Czym tak naprawdę jest „niemiłość”? Końcem wszystkiego? Czy raczej początkiem?

TYTUŁ: (Nie)miłość. Z tobą i bez ciebie
AUTOR: Natasza Socha
WYDAWNICTWO: Edipresse

DATA PREMIERY: 13 marca 2019

Kiedy pierwszy raz przeczytałam powieść „Troje na huśtawce” nie wiedziałam, co do tej pory traciłam, gdy nie czytałam wcześniejszych powieści autorki. Obiecałam sobie, że muszę nadrobić zaległości. Lecz jak to bywa na polskim rynku wydawniczym ciągle pojawiają się nowe nowości i tak o to dostałam do recenzji „(Nie) miłość. Z tobą i bez ciebie”. 

Poznajemy małżeństwo Cecylię i Wiktora, którzy właśnie uzmysłowili sobie właśnie, że ich małżeństwo się zakończyło tylko teraz zostaje wypowiedzieć na głos te słowa, które każde z nich jeszcze nie powiedział. Choć mieszkają w jednym domu to tak jak by osobno. Każda drobnostka, pretekst jest odpowiedni, aby wywołać kłótnię. Choć już od dłuższego czasu wiedzą, że to koniec to jednak jest coś, co nie pozwala im odejść od siebie a zwłaszcza po wypadku, kiedy Cecylia będzie potrzebować całogodzinnej opieki a Wiktor czuje się odpowiedzialny za żonę. W końcu przyrzekali sobie w zdrowiu i chorobie. Zostaje z żoną, ale i trwa w romansie z dużo młodszą kobietą.

Po przeczytaniu powieści potrzebowałam paru chwil, aby zastanowić się nad lekturą, ale i nad własnym życiem. Przecież ja też jestem mężatką z dziesięcioletnim stażem, lecz szybko uzmysłowiłam sobie, że u nas jest całkiem inaczej. Bardzo dużo rozmawiamy o tym, co dzieje się w naszym życiu i o czym myślimy i pragniemy. Choć zdarzały się te gorsze i lepsze dni. 

Książkę czyta się lekko i przyjemnie a co najważniejsze bardzo szybko. Język i styl jest przyjemny w odbiorze a postacie i cała fabuła są niesamowicie wykreowane. Muszę przyznać, iż nie spodziewałam się takiego zakończenia i teraz w głowie ciągle pojawiają się nurtujące pytania. Z niecierpliwością czekam na kolejną książkę autorki, która z przedrostkiem nie będzie miała swoją premierę już w maju. 

„(Nie) miłość. Z tobą i bez ciebie” jest to powieść, która opowiada nam o losach małżeństwa, które z jednej strony nie chce być razem a jednak są. To właśnie nieporozumienia, niedopowiedzenia brak kompromisów i inne rzeczy, o których się nie rozmawia powodują, że dwoje ludzi oddala się od siebie szukając pocieszenia gdzie indziej. Autorka w pewien sposób próbuje przekazać nam, co jest ważne w naszym życiu i małżeństwie. Powinniśmy, choć na chwilę stanąć i pomyśleć nad własnym życiem teraz, kiedy nie jest jeszcze za późno i jeśli jeszcze można naprawić. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)