czwartek, 27 czerwca 2019

Tomasz Miękina "Aleo. Burza na północy"


Czy wielkich czynów mogą dokonywać tylko wielcy bohaterowie?
Aleo, nastolatka o rubinowych włosach, jakich na próżno szukać w całym królestwie Adonu, wiedzie całkiem zwyczajne życie. Osierocona w dzieciństwie, na co dzień mieszka u wuja, pomagając mu w prowadzeniu domu. Los jednak szykuje dla niej przyszłość pełną niespodzianek i wyzwań. Pewnego dnia dziewczyna dowiaduje się, że zgodnie z prawem gwiazdy wieczornej jest prawowitą dziedziczką tronu. Jako pierworodne dziecko pierworodnego ojca staje przed niezwykłym zadaniem. Co oznacza przepowiednia, która mówi, że los odkupi Rubin z Kalantari?
Uwielbiam czytać powieści z gatunku fantasty, przy których mogę, choć na chwilę odpocząć. Tak właśnie było, lecz z początku trochę się pogubiłam i nie byłam pewna gdzie jestem. Autor postanowił przedstawić mi świat od samego początku. To właśnie tu było mi ciężko zrozumieć i wczuć się w lekturę. Postanowiłam odłożyć książkę na bok i ponownie spróbować za kilka dni. I wiecie cieszę się, że dałam tej powieści jeszcze jedną szansę. Autor w pewnym momencie zaskoczył mnie i nie potrafiłam odłożyć książki póki jej nie skończyłam czytać.

Tomasz Miękina urodził się w 1989 roku w Stalowej Woli. Z wykształcenia ekonomista, absolwent KUL-u. Obecnie pracownik działu handlowego w jednej z firm sektora przemysłowego. Swój wolny czas poświęca jeździe na rowerze oraz pisarstwu. Pasję do książek zawdzięcza swojej mamie, która zachęciła go do odwiedzenia szkolnej biblioteki. Swoją pisarską przygodę rozpoczął jeszcze w trakcie studiów, stając się współautorem tomiku poezji „Tchnienie”. W 2012 roku rozpoczął pracę na serią powieści o losach dziewczyny o rubinowych włosach. Pierwszy tom jej przygód Aleo. Burza na północy jest jego powieściowym debiutem.

Poznajemy główną bohaterkę Aleo, która została osierocona i wychowywana przez wuja Fere. Dziewczynka posiada rubinowe włosy inne niż wszyscy w Adonie. Wszystko wydawało się na pozór wszystko dobrze do momentu, kiedy król wzywa ją i oznajmia, że jest jego następca tronu. Dziewczyna nie jest pewna czy powinna zostać, lecz przekonują ja a jej cechy są jak najbardziej pożądane u następcy tronu. Autor opisuje także i innych bohaterów tj. Króla Merasa i jego żonę Celianę wraz z córką Eli.

Książka jest napisana w bardzo lekkim stylem i łatwym językiem, co za tym idzie bardzo szybko i miło się czytał książkę, choć tak jak na początku wspomniałam początek był ciężki to później nie mogłam przestać czytać. Już od pierwszych stron książki możemy zauważyć, że pisarz bardzo dba o każdy szczegół i wątek.

„Aleo. Burza na północy” jest to pierwsza część pięknej historii, która zasługuje na miano bestsellera. Nie typowa historia, którą bardzo pokochałam i chciałabym abyście i wy mogli ja poznać. Czekam na kolejną część a was zapraszam do przeczytania powieści.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorowi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)