poniedziałek, 14 września 2020

Cora Reilly "Złączeni honorem"


Naw
et w piersi zimnego drania bije serce. Ona zamierza wślizgnąć się do jego.
Aria Scuderi, pochodząca z jednej z najbardziej wpływowych rodzin mafijnych w Chicago, walczy o niezależność, mimo że dziewczyny w jej świecie nie mają prawa decydować o sobie. W wieku zaledwie piętnastu lat rodzice zaręczyli ją z Lucą „Imadło” Vitiellim, najstarszym synem szefa nowojorskiej Cosa Nostry, aby zapewnić pokój między rodami. Kiedy Aria kończy osiemnaście lat, nadchodzi dzień, którego obawiała się od dawna – ma stanąć z Lucą na ślubnym kobiercu.

Arię przeraża myśl o poślubieniu niemal obcego mężczyzny, a jeszcze większy strach wzbudza w niej świadomość, że jej przyszłemu mężowi nadano przydomek po tym, jak skręcił komuś kark.

Luca zawdzięcza tytuł najbardziej pożądanego nowojorskiego kawalera swojemu wyglądowi, bogactwu i drapieżnemu, władczemu urokowi, ale przymilające się do niego dziewczyny ze śmietanki towarzyskiej nie są w stanie dostrzec jego prawdziwego oblicza. Otaczająca go aura łobuza nie jest pozą – za aroganckim uśmiechem i niezwykłymi szarymi oczami przystojniaka skrywają się krew i śmierć.

W świecie Arii za przyjemną aparycją często czai się potwór, który zabija z taką samą łatwością, z jaką składa pocałunek na ustach.
Ucieczka i porzucenie dotychczasowego życia to jedyna szansa, by uniknąć zaaranżowanego małżeństwa, ale Aria nie potrafi opuścić rodziny.
Dziewczyna przełamuje więc strach i postanawia związać się z mężczyzną, którego wybrali dla niej bliscy. Dorastając pośród drapieżników nauczyła się, że nawet najzimniejszy drań posiada uczucia, dlatego Aria zamierza znaleźć sposób, aby podbić serce przystojnego gangstera.

W ostatnim czasie na rynku wydawniczym pojawia się wiele powieści mafijnych. Jedną z takich jest seria „Born in Blood Mafia Chronicles” słyszałam bardzo wiele, więc postanowiłam, że sama się przekonam. Z początku nie wiedziałam, co mogę dostać gdyż nie znałam pióra Cory Reilly. Na pierwszy ogień poszła książka „Złączeni honorem”.  Historia mnie przerażała i nie wyobrażałam sobie jak to jest być oddaną przez rodziców obcej osobie, aby połączyć rodziny. Ale aby się przekonać musiałam spróbować, lecz po nieprzespanej nocy i zużytej paczce chusteczek brakowało mi słów. Dlaczego? Zapraszam

„Cztery miesiące temu skończyłam piętnaście lat i cieszyłam się tymi urodzinami, gdyż wydawały się ogromnym krokiem ku mojej przyszłości. Byłam głupia. Moje życie skończyło się, zanim się naprawdę zaczęło. Wszystkie decyzje zostały podjęte za mnie.”

Aria Scuderi należy do Chicagowskiej rodziny mafijnej. Tutaj rządzą pewne zasady gdzie kobiety nie mają nic do powiedzenia i musza się oddać woli mężczyzn i głowy rodziny. Pewnego dnia dziewczyna dowiaduje się, że ma zostać wydana za mąż w swoje osiemnaste urodziny. Jest to dla Ari szok i zarazem dramat gdyż dowiaduje się, kto będzie jej mężem, czyli sam Luca „Imadło” Vitiellim. Czas nieubłaganie ucieka i pewnego dnia jest tym dniem, kiedy ma stać się żoną mafiosa nowojorskiego i zarazem kobietą.

Lecz mąż będzie ją traktował jak kobietę czy jak inne jego kochanki?

Czy Aria postanowi być prawdziwą żoną dla Luca i obdarzy uczuciem go?

Czy Rosjanie odnajdą słaby punkt Luca i uderzą tam gdzie najbardziej go zaboli?

Kto czyha na Arię i jej bliskich?

Autorka stworzyła bohaterów bardzo różnorodnych, którzy maja swoje wady i zalety. Jednych pokochamy od pierwszej strony a innych możemy znienawidzić. Najbardziej polubiłam Arię, która przed wszystkimi udawała ze jest odważna a tak naprawdę, gdy nikt jej nie widział wtedy pokazała nam, jaka jest. Poznajemy jeszcze wielu innych osób, lecz ich historie poznamy w innych częściach serii. Cora Reilly napisała niesamowitą powieść, która wciąga od pierwszej strony. Historia ta jest tak bardzo realistyczna gdyż momentami współczułam głównym bohaterom, czułam ich strach w niektórych sytuacjach i płakałam, kiedy zostały im wyrządzone krzywdy. Zapewniam was, że nie będziecie się nudzić przy tej książce a znajdziecie za to niezapomniane chwile. Jak dla mnie warto czasami zarwać jedną lub może dwie noce na przeczytanie takiej książki. 

„Złączeni honorem” jest to pierwsza część historii, która opowiada nam o życiu w mafii, hierarchii, pozycji kobiet a przede wszystkim o miłości, tajemnicach i zdradach. Jest to skomplikowana historia pełna tajemnic, uczuć i emocji. Wciąga, fascynuje i pozostawia po sobie ślad. Jeśli macie jeszcze jakiekolwiek wątpliwości to zapraszam do przeczytania książki a przekonacie się sami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)