środa, 8 listopada 2023

Kamila Jadczak "Naucz mnie dotyku"

 

Rose ma osiemnaście lat i traumatyczną przeszłość. Zamknięta we własnym świecie, nękana koszmarami, nie potrafi i nie chce nikomu zaufać. Nie pomaga też trudna relacja z emocjonalnie niedostępną matką.

Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, gdy Rose spotyka Williama. Chłopak wiedzie intrygujące życie pełne niebezpieczeństw i tajemnic, ale to właśnie on pomoże jej się zmierzyć z największym lękiem i pokaże, że dotyk nie zawsze krzywdzi. Niestety, dziewczyna nieświadomie wplątuje się w konflikt, w którym prócz brutalności i walki o przetrwanie nie ma żadnych zasad.

Poznaj historię Willa i Rose – opowieść o dorastaniu, przyjaźni i sile miłości…

„Naucz mnie dotyku” jest to debiutancka powieść pani Kamili. Autorka w swojej powieści porusza bardzo trudne tematy. Czasami ciężko nam pogodzić się z traumą, którą się przeżyło i w bardzo wielu przypadkach każdy radzi sobie w sposób indywidualny.

Rose ma za sobą bardzo burzliwą i traumatyczną przeszłość. Od jakiegoś czasu boi się dotyku innych osób. W szkole jest wyśmiewana przez rówieśników. Nikt nie chce zrozumieć skąd to się wzięło i dlaczego cały czas dziewczyna unika kogokolwiek. Pewnego dnia idąc ulicą zauważa napastnika z nożem, który chce zaatakować idącego przechodnia. Dziewczyna nie myśląc podejmuje decyzję pomóc nieznajomemu. Tym oto sposobem poznaje Williama, który z dnia na dzień pomaga dziewczynie zmierzyć się z własnymi lękami. Pomagając nieznajomemu tym samym naraziła się na niebezpieczeństwo.

Czy będzie umiała sobie poradzić z lękami?

Dlaczego relacja Rose z matką jest tak oschła?

Jak potoczy się historia Rose i Willa?

Z początku, kiedy przeczytałam opis wydawało mi się, że będzie to taka sama książka jak inne, które do tej pory miałam okazję już przeczytać. Z każdą kolejną stroną historia ta zaczęła mnie wciągać a ich na pozór problemy, z którymi mierzą się, na co dzień wydają się czasami nijakie, lecz dla innych nie codzienne i dalekie od rzeczywistości. Autorka w każdy możliwy sposób kieruję fabułę tak, aby zmylić czytelnika i na samym końcu serwuję nam prawdziwą bombę.

Nie spodziewałam się takiego rolercostera, który pochłonie mnie od pierwszej strony aż po ostatnią kartkę. Styl pisarki jest lekki i przyjemny a książkę czyta się szybko. Zapewniam was, że nie będziecie się nudzić przy tej książce a znajdziecie za to niezapomniane chwile. Zwłaszcza, że zakończenie, które jest nieprzewidywalne i którego nie tak sobie wyobrażałam. Autorka przeszła moje najśmielsze oczekiwania, dlatego zastanawia mnie jedno, czy ta historia będzie miała ciąg dalszy?

Pani Kamila Jadczak napisała nietypową i niebanalną opowieść o miłości, smutku, rozpaczy i kłamstwach. Styl pisarki jest lekki i przyjemny a książkę czyta się szybko. Zapewniam was, że nie będziecie się nudzić przy tej powieści a znajdziecie za to niezapomniane chwile. Bohaterowie są zróżnicowani a ich problemy i przeszłość ciągnie się za nimi aż do samego końca

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)