sobota, 13 października 2018

Małgorzata Garkowska "Czego nie powiedziałam"

 

Jak grom z jasnego nieba. Tak wyglądało pierwsze spotkanie Emilii i Roberta. Ona, niepewna siebie młoda kobieta, i on, przebojowy mężczyzna, zaradny i zdecydowany. Wydaje się, że do pełni szczęścia niczego im nie brakuje. Albo prawie niczego…

Marzenie Roberta rodzi kłamstwo, kłamstwo budzi demony przeszłości. Emilia wraca wspomnieniami do czasów, gdy była nastolatką. Zakochaną nastolatką. Dla miłości gotowa zrobić wszystko. Nie wiedziała jednak, jaką cenę przyjdzie jej za to zapłacić…

TYTUŁ: Czego nie powiedziałam
AUTOR: Małgorzata Garkowska
WYDAWNICTWO Zysk i S-ka

Każdy z nas ma swoich ulubionych autorów i wie, że ich powieści może brać w ciemno. Tak właśnie jest z książkami pani Małgorzaty. Pierwszy raz miałam przyjemność przeczytać i zostać na dłużej „Układankę z uczuć” gdzie autorka nie zwalniała tempa a ja zamiast czytać to płakałam nad losami głównej bohaterki. Od tamtej pory, kiedy tylko widzę kolejną publikację to sięgam po nią gdyż zastanawiam się czy będzie tak dobra i czy wydobędzie ze mnie tyle emocji, jakich ja bym chciała.

Małgorzata Garkowska mieszka w Płocku, mama trójki dzieci, pasjonatka fotografii i przyjaciółka kotów. Dotychczas publikowała w kilku zbiorach wierszy (m.in. Kroki po śladach. Wiersze, szkice poetyckie. Antologia najmłodszej poezji płockiej, Kraina pozabrzeżna. Wiersze Małachowiaków – pod nazwiskiem panieńskim Mielcarek) oraz w antologii drabbli Posłowie. Pisywała dla portalu internetowego Szortal i czasopism internetowych. W roku 2016 ukazała debiutancka powieść Układanka z uczuć a w 2018 Spotkajmy się przypadkiem.

Akcja książki krąży wokół Emili i Roberta. Choć jak sam tytuł książki nam podpowiada, „Czego nie powiedziałam" możemy się domyślić, o czym możemy przeczytać. Emilia to młoda kobieta, która po złych doświadczeniach poznaje mężczyznę, z którym już teraz wie, że chce spędzić resztę życia. Kiedy Robert mówi kobiece, czego pragnie ta zgadza się, lecz tym samym nie mówi mu czegoś, przez co może go stracić. W swoim życiu przeszła wiele, lecz prawda pomoże jej oczyścić jej duszę i pozwoli wybaczyć osobą, które kiedyś kochała a które ja skrzywdziły.

Robert to mężczyzna, który ma już w życiu prawie wszystko. Dobrą pracę, rodzinę, dziewczynę, lecz do szczęścia brakuje mu jeszcze coś, co nikt nie dał mu do tej pory. W poprzednim związku rozstał się z kobietą gdyż go okłamywała i nie chciała stworzyć z nim prawdziwą rodzinę. Kiedy poznaje Emilię zakochuje się w niej, lecz nie wie, że kobieta ma tajemnice. Nikt nie wiedział, lecz kiedy prawda wyjdzie na jaw różne zjawiska i sytuacje doprowadzą do wydarzeń a konsekwencje nie będą już tak zabawne.

Pani Małgorzata w swojej książce poruszyła bardzo wiele poważnych tematów najważniejsze z nich to depresja, tajemnice, kłamstwa, wieloletnia krzywda, ból. Kiedy czytałam książkę nie wiedziałam czy mam złościć się na bezradność Emilii i to, że bała się powiedzieć prawdę, lecz zawsze uroniłam kilka łez z powodu jej stanu, w jakim się znalazła. Bardzo mnie to zabolało, ale gdybym mogła chciałabym stanąć obok jej boku i podpowiedzieć kilka słów może wtedy by to coś pomogło. Autorka pokazała nam, co tak naprawdę czuła bohaterka i przez co przeszła przez te wszystkie lata. Książkę jest napisana prostym językiem, co za tym idzie bardzo szybko się czytało. Lecz może i złościłam się, płakałam i nadal się złościłam to nadal wiem, że jeszcze nie raz przeczytam tą książkę. Serdecznie polecam każdemu.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwo Zysk i S-ka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)