niedziela, 28 października 2018

Tijan Meyer "Pozwól mi zostać"


Zapytała, czy może zostać, a on jej pozwolił.
Tej feralnej nocy, kiedy świat Mackenzie całkowicie runął, dziewczyna miała nocować w obcym domu. Przez przypadek trafiła do pokoju Ryana. Powinna od razu odejść, powinna czuć się zażenowana, powinna przeprosić, ale nie zrobiła żadnej z tych rzeczy. Tej nocy zupełnie obcy chłopak sprawił, że czuła się bezpieczna, a jego pokój stał się dla niej jedynym miejscem, gdzie w końcu mogła uspokoić swoje myśli. To właśnie tej nocy, jej siostra bliźniaczka odebrała sobie życie.

TYTUŁ: Pozwól mi zostać
AUTOR: Tijan Meyer
Wydawnictwo Kobiece
DATA WYDANIA: 28 września 2018

Tym razem na polskim rynku wydawniczym pojawia się Tijan z książką „Pozwól mi zostać”. Czytałam wcześniejsze publikacje autorki, lecz ta powieść na bardzo długo zostanie w mojej głowie. Nie spodziewałam się po pisarce takich emocji i tak realistycznej historii, która zawładnęła moim sercem.

Główną bohaterką, którą poznajemy jest Mackenzie, która przeżyła tragiczną traumę, czyli śmierć jej siostry bliźniaczki. Willow popełniła samobójstwo, lecz nikt nie wie, dlaczego to zrobiła a znaleziony przy niej list niczego tak naprawdę nie mówi. Tej nocy, kiedy znalazła ciało siostry odnajduje także osobę, bez której już nigdy nie będzie chciała go opuścić. To te ręce i ciało pomoże zapomnieć jej o bólu i rozpaczy, która tak naprawdę tylko jest zamknięta gdzieś głęboko w sercu i uwolni się w najmniej spodziewanym momencie. Dziewczyna od początku przechodzi niezwykłą metamorfozę gdzie z cichej i zamkniętej myszki odnajdujemy w pewnym momencie kobietę pewną siebie, która nie boi się niczego ani nikogo taka jak była jej siostra.
Ryan to chłopak, który po przebudzeniu odnajduje w swoim łóżku dziewczynę. Nie wiedział, co się dzieje, lecz rozumiał Mac gdyż kiedyś i on stracił bliską mu osobę. Z dnia na dzień stają sobie się bliżsi a ich znajomi jedni to akceptują a inni knują, co tu by zrobić, aby ich rozdzielić. Ich miłość rozkwita, lecz przeszłość nie da o sobie zapomnieć a tylko upór i odwaga pozwolą im dalej iść przez życie.

Z początku, kiedy zaczęłam czytać po chwili zastanawiałam czy to rzeczywiście jest książka autorki. Nie znałam z tej strony autorki. Poprzednie powieści, choć skierowane do młodzieży to całkiem w innym klimacie. Na samym końcu znajdziemy podziękowania i tam pisarka twierdzi, że ta publikacja zmieniła i nie będzie kontynuacji. Po chwili zastanowienia jestem pewna, że mnie też zmieniła ta książka a z miłą chęcią dowiedziałabym się, co wydarzyło się dalej. Już nigdy nie spojrzę tak na inne publikacje.

Książkę czyta się bardzo przyjemnie lekko i co najważniejsze szybko. Ja po przeczytaniu potrzebowałam kilku chwil, aby dojść do siebie w pozytywny sposób. Teraz już wiem, że każda kolejna książka, którą będę chciała przeczytać na pewno nie dorówna tej, która zajmuje najwyższą półkę dla najlepszych.

Pisarka w książce porusza trudny temat do rozmów. Bo kto chciałby rozmawiać o utraconej bliskiej ci sercu osobie, samobójstwie, odrzuceniu, żałobie, rozpaczy i miłości. A co jesteśmy w stanie zrobić i co poświęcić by odmienić swój los? Książka od pierwszych stron intryguje i wciąga a każde kolejne strony sprawiają, że nie można się od niej oderwać. Grzechem byłoby gdybym nie wspomniała słowem o okładce. Przyciąga wzrok i każe stanąć na chwilę gdyż nie możemy przejść obok niej obojętnie.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Kobiece

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)