piątek, 5 lipca 2019

Anna Dembowska "Diagnoza. Osaczenie"


Tym razem poznajemy losy bohaterów przebojowego serialu TVN, zanim trafili do rybnickiego szpitala. Po tragicznych wydarzeniach, do których doszło na Wybrzeżu, Artman zabiera Annę do Szwecji, tłumacząc, że poświęca się dla jej dobra. Bezpieczny azyl okazuje się złotą klatką. Artman boi się, że żona odkryje straszną prawdę o nim, dlatego manipuluje nią bez skrupułów, separuje i dręczy psychicznie. Anna chce zrozumieć, co dzieje się wokół niej, ale im bardziej zbliża się do prawdy, w tym większym jest niebezpieczeństwie. Gdy zamordowana zostaje młoda Polka, wszystkie tropy śledztwa prowadzą do Anny, która coraz mniej ufa swoim zmysłom. Jak się ocknąć, będąc w pajęczynie kłamstw manipulatora? I co naprawdę wydarzyło się w Uppsali? Obyczajowo-kryminalna trzymająca w napięciu powieść oparta na wątkach z hitu TVN odkrywa to, czego widzowie nie zobaczą na ekranie.

Bardzo uwielbiam oglądać polskie seriale i filmy. Jakiś czas temu na ekranie TVN-u pojawił się serial „Diagnoza”. Więc zaczęłam oglądać film i powiem wam szczerze, że bardzo wciągnęła mnie fabuła i za każdym razem wyczekiwałam kolejnego odcinka, co tym razem przyniesie los głównym bohaterom. Tak właśnie dowiedziałam się, że na jego podstawie powstała książka i postanowiłam także zapoznać się z lekturą.

„Diagnoza. Osaczenie” jest to druga część, która opowiada nam o losach Anny i Artmana za czym pojawili się w Rybniku. Od samego początku w mojej głowie pojawiało się wiele pytań, na które w pierwszej części nie dostałam odpowiedzi. Teraz wiele mi się wyjaśniło, ale im głębiej się zagłębiałam w lekturze tym więcej pojawiały się kolejne niewiadome i następne pytania. Poznajemy bohaterów i ich charaktery a także osobowości. Anna dowiaduje się ze mężczyzna, którego kochała i był jej mężem okłamywał ją od samego początku. Zdradzał, oszukiwał i zniewolił a także zranił ją odbierając jej dzieci. To właśnie pan Artman okazuje się być czarnym charakterem, który postanawia zniszczyć żonę i wywieźć ją i dzieci do Szwecji. Kobieta popada w depresję a mąż, jako dobry lekarz faszeruje ją lekami i wmawia jej chorobę. Umieszcza ja w klinice dla obłąkanie chorych. Ale to nie koniec to tylko początek historii Anni i Artmana. Anna wraca do polski i teraz pracuje w szpitalu, w którym jej były partner. Odkrywa pomału zagadkę z lewych interesów Jana Artmana. Dowiecie się więcej czytając książkę.


Anna Dembowska niesamowicie opowiada nam historię, która jest dojrzała i niebanalna. Autorka opowiada nam historię, w której nie brakuje wątków kryminalnych. Styl autorki jest bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Zróżnicowani bohaterowie i ich losy dodają całości uroku. Jako że nie czytałam pierwszej części książki autorki to teraz wiem, że muszę nadrobić zaległości. Polubiłam styl autorki i mogę Was zachęcić do sięgnięcia po książkę. Serdecznie polecam!


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Edipresse

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)